Ko Pha-Ngan - KaoSok

29 december 2015 - Tambon Khlong Sok, Thailand

Na het duiken ben ik naar KoPhangan gereisd waar ik in een super leuke hostel verbleef. Veel jonge mensen, geweldige uitbaters en veel feest (want dat is het enige wat je doet daar). Op kerstavond hebben we een bbq gedaan en naar een jungleparty geweest, op kerstdag hadden we een kerstdiner en zijn we naar de fullmoonparty geweest. Ik ben blij dat ik geweest ben en heb me goed geamuseerd en tot de ochtend gedanst maar het zal toch bij die ene keer blijven want het is echt commercieel, opgeklopt en overdreven. Maar bon, ik heb het gedaan en het was neig!
Na al dat uitgaan wou ik rust en ben ik naar KhaoSok nationaal park gegaan. Het Khao Sok National Park is werkelijk een ‘klein’ paradijsje op aarde. Het park herbergt één van de oudste regenwouden van deze planeet, een kraakhelder blauw meer, grote diversiteit aan wildlife, grottenstelsels en enorme kalksteenrotsen. Hier boekte ik een trip van twee dagen en sloot aan bij een groep met vooral Nederlanders, sympatieke groep. Slapen deed ik in een bamboe hutje met een rietjes dakje op het meer in het midden van het park. De eerste dag hebben we een trekking gedaan naar een grot waar een rivier door stroomt. In onze zwembroek en met een pillamp op ons hoofd moesten we ons een weg banen doorheen de grot. Soms moest ik door erg nauwe spleten kruipen of stond ik tot aan mijn kin in het water, dat was best spannend. Super veel vleermuizen, springende spinnen en ander ongedierte hier. In de namiddag namen we een duikje in het water en 's avonds was het lekker eten met de groep. Na het eten meteen weer de boot op voor de nachtsafari waarbij we rhinobirds en uilen zagen. De volgende ochtend, nog voor het ontbijt, gingen we ook het meer op maar hadden we meer succes en zagen we een hele boel apen, meerdere soorten vogels en zelfs een kleine krokodil! In de namiddag deden we nog een stevige wandeling en bezochten we nog een grot om af te sluiten. Deze nacht slaap ik nog in een bungalow aan de ingang van het park en morgen vertrek ik naar Koh Lanta, een eiland in de Andaman zee. Daar zal ik de eindejaarsdagen en nieuwjaar doorbrengen in het zonnetje met een biertje in de hand en mijn duikgerief zeker dicht in de buurt!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Johan Polé:
    29 december 2015
    Klinkt super man ! Alleen op het gedeelte met de spinnen, vleermuizen en ander ongedierte ben ik niet jaloers :-) Amusement en wees voorzichtig !
  2. Anja:
    31 december 2015
    Hey Gaetan,
    Je verhalen zijn altijd prachtig net zoals de foto's
    Ik wens je een gelukkig nieuwjaar !
    Nog veel reisplezier !!!